Asset Publisher Asset Publisher

Nadzór nad lasami niepaństowymi

Lasy prywatne stanowią ok. 17 proc. lasów w Polsce. Ponad 70 proc. starostw powierza prowadzenie nadzoru nad gospodarką leśną w lasach prywatnych leśnikom z Lasów Państwowych.

Zgodnie z przepisami ustawy o lasach Lasy Państwowe zobowiązane są służyć radą i pomocą prywatnym właścicielom lasów w prowadzeniu gospodarki leśnej. Leśnicy w ramach tych działań:

  • doradzają prywatnym właścicielom, jak prowadzić gospodarkę leśną;
  • udostępniają sadzonki drzew i krzewów leśnych;
  • wykonują na koszt nadleśnictw zabiegi zwalczające i ochronne w lasach prywatnych, jeśli wystąpią tam organizmy szkodliwe, zagrażające trwałości lasu;
  • organizują wykonanie zadań gospodarczych w lesie (w tym sprzedaż drewna), na podstawie umowy z właścicielem lasu;
  • sporządzają wielkoobszarowe inwentaryzacje stanu lasów oraz prowadzą bank danych o lasach.

Więcej na ten temat lasów prywatnych

W każdy wtorek w godzinach od 13.00 do 15.00 pod numerem 76 8 32 04 08  Inżynier Nadzoru Remigiusz Chrzanowski przyjmuje telefony w sprawie lasów niepaństwowych.

Sadzimy las – poradnik dla prywatnych właścicieli lasów


Asset Publisher Asset Publisher

Back

FRANCZYZA „DOBRE Z LASU”

FRANCZYZA „DOBRE Z LASU”

Nadleśnictwo Przemków w imieniu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe zaprasza do podjęcia współpracy, jako Operator franczyzy Dobre z Lasu.

 

    Projekt Dobre z Lasu, realizowany przez Lasy Państwowe, ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego pochodzących z polskich lasów.

Jednym z celów projektu jest umożliwienie dostępu do ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności. Cel ten może być zrealizowany dzięki wprowadzeniu na rynek polski marki Dobre z Lasu dającej gwarancję, że żywność, którą mamy w dłoni, jest zdrowa i smaczna. To także symbol gospodarowania zasobami przyrody w sposób zrównoważony i zgodny z misją Lasów Państwowych oraz oparty na zasadzie równomiernego zaspokajania potrzeb obu współzależnych od siebie stron – lasu i ludzi.

Marka Dobre z Lasu to znak towarowy Lasów Państwowych pełniący funkcję społeczno-promocyjną projektu. Logotyp Dobre z Lasu to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.

 

W załączeniu udostępniamy Państwu:

  • opis wariantów franczyzy dla sklepów Dobre z Lasu (w związku z brakiem dostępnych do wydzierżawienia lokali w Nadleśnictwie Przemków, możliwe są do zrealizowania we współpracy z naszym nadleśnictwem tylko warianty 2,3 i 4),
  • Księgę Identyfikacji Wizualnej Dobre z Lasu,
  • projekty dokumentów do wykorzystania w przypadkach rozważania realizacji wariantów 2 i 4.