Asset Publisher Asset Publisher

Sale conditions

Sale conditions of wood are specified by the regulation of Director – General of the Sate Forests.

Within the framework of the individual sale , the foresters try to meet the fast growing demand, because more and more people use wood in order to heat their houses. Contrary to general opinion, these are not only village people, even though they prevail among recipients. The growth of firewood demand is the result of occurrence of new housing estates built in the suburbs of large agglomerations, where houses are usually equipped in fireplace heating installations.

Firewood is not only the most ecological heat source, but also is much more attractive in respect of relation of price and electric efficiency, rather than cola, oil, gas or electric power.

In recent years, the Sate Forests increased the sale of firewood of one third – up to over 4 million cubic meters annually. Firewood is not only the most ecological heat source, but also is much more attractive in respect of relation of price and electric efficiency, rather than cola, oil, gas or electric power. Some of customers choose already prepared and cut into pieces wood, the others very willingly obtain it by themselves after arranging all details and fulfilling particular safety conditions, and after paying the fee; that concerns mainly so called "thinnings". Such a raw material is very cheap, that is why many people from village areas profit from such possibility.


Asset Publisher Asset Publisher

Back

FRANCZYZA „DOBRE Z LASU”

FRANCZYZA „DOBRE Z LASU”

Nadleśnictwo Przemków w imieniu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe zaprasza do podjęcia współpracy, jako Operator franczyzy Dobre z Lasu.

 

    Projekt Dobre z Lasu, realizowany przez Lasy Państwowe, ma na celu promowanie dziczyzny, miodów oraz płodów runa leśnego pochodzących z polskich lasów.

Jednym z celów projektu jest umożliwienie dostępu do ekologicznej, naturalnej i zdrowej żywności. Cel ten może być zrealizowany dzięki wprowadzeniu na rynek polski marki Dobre z Lasu dającej gwarancję, że żywność, którą mamy w dłoni, jest zdrowa i smaczna. To także symbol gospodarowania zasobami przyrody w sposób zrównoważony i zgodny z misją Lasów Państwowych oraz oparty na zasadzie równomiernego zaspokajania potrzeb obu współzależnych od siebie stron – lasu i ludzi.

Marka Dobre z Lasu to znak towarowy Lasów Państwowych pełniący funkcję społeczno-promocyjną projektu. Logotyp Dobre z Lasu to świadectwo naturalnego pochodzenia surowców i najwyższej jakości produktów.

 

W załączeniu udostępniamy Państwu:

  • opis wariantów franczyzy dla sklepów Dobre z Lasu (w związku z brakiem dostępnych do wydzierżawienia lokali w Nadleśnictwie Przemków, możliwe są do zrealizowania we współpracy z naszym nadleśnictwem tylko warianty 2,3 i 4),
  • Księgę Identyfikacji Wizualnej Dobre z Lasu,
  • projekty dokumentów do wykorzystania w przypadkach rozważania realizacji wariantów 2 i 4.